Μετά την επιβολή βαριάς φορολογίας στα ακίνητα, αλλαγές έρχονται και στον τρόπο φορολόγησης των Ι.Χ. οχημάτων. Μέχρι τώρα ο τρόπος φορολόγησης ήταν άμεσα εξαρτημένος από τον κυβισμό του κινητήρα. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο του υφυπουργού Οικονομικών Γιώργου Μαυραγάνη οι φόροι που αναλογούν στα οχήματα θα υπολογίζονται με βάση την εργοστασιακή τους αξία και όχι με βάση τα κυβικά.
Το παραπάνω μέτρο προβλέπεται να επηρεάσει την αγορά αυτοκινήτων με τον εξής τρόπο: Ευνοημένες θα είναι οι εταιρείες που διατηρούν αντιπροσωπείες στη χώρας μας σε σχέση με τους τοπικούς εμπόρους-εισαγωγείς Ι.Χ. Οι μικρότεροι πωλητές δεν μπορούν να αναπροσαρμόσουν τις τιμές τους καθώς αυτές είναι ήδη επιβαρυμένες από φόρους και το κέρδος τους ελάχιστο. Αντίθετα οι πολυεθνικές εταιρείες έχουν το περιθώριο να τις μειώσουν με συνέπεια να είναι οι κερδισμένες στην αγορά, με τους τοπικούς εμπόρους να μην μπορούν να ανταποκριθούν στον ανταγωνισμό.
Το συγκεκριμένο σχέδιο αναμένεται να φέρει μεγάλες αλλαγές στον κλάδο και να επηρεάσει και το μέτρο της απόσυρσης, το οποίο θα πρέπει αναγκαστικά να τροποποιηθεί.
iefimerida
0 σχόλια:
Post a Comment